
Edukacja multimedialna
Ważnym elementem nauczania jest edukacja medialna. Technologia cyfrowa jest wykorzystywana przez nauczycieli na wszystkich przedmiotach jako naturalny element wsparcia uczenia się w klasie. Uczniowie uczestniczą nie tylko w obowiązkowych zajęciach
z informatyki, ale również w kołach zainteresowań, których celem jest kształtowanie kluczowych kompetencji informacyjno-komunikacyjnych, nauka programowania, robotyka oraz rozwijanie umiejętności tworzenia aplikacji na urządzenia mobilne.
Edukację multimedialną w naszej szkole realizujemy poprzez:
- Zajęcia LEGOEdukacji w klasach 0-I. Podczas zajęć uczniowie korzystają z wiedzy nabytej na innych przedmiotach, takiej jak obliczanie kątów i długości elementów niezbędnych do budowy robota oraz zdobywają - poprzez zabawę - zupełnie nową wiedzę.
- Naukę programowania dla uczniów klas II-IV z wykorzystaniem iPadów oraz aplikacji Scratch JR. Nadrzędnym celem zajęć jest przede wszystkim zachęcenie uczniów do wspólnej zabawy w kodowanie. Połączenie programowania w Scratchu z iPadami wyróżnia się swobodą w wyborze miejsca i pozycji pracy ucznia, wykorzystywaniem jego nawyków w stosowaniu wirtualnych elementów programowania oraz naturalnych kompetencji w posługiwaniu się technologią mobilną.
- Warsztaty robotyki w klasach IV-VI oparte na pracy z zestawami LEGO Mindstorms ev3. W czasie zajęć uczniowie w kilkuosobowych grupach budują oraz programują modele robotów.
- Programowanie aplikacji mobilnych w klasach V-VIII. Uczniowie mogą skorzystać z zajęć programowania aplikacji mobilnych. W tym celu wykorzystują program nauczania przygotowany przez wykładowców najlepszej uczelni technicznej na świecie - Massachusetts Institute of Technology. Podczas zajęć tworzone są aplikacje przeznaczone na urządzenia z Androidem z natychmiastową możliwością instalowania ich na własnych urządzeniach mobilnych.